✏ Ѧʏ Ѳωи Ƨтσяʏʏ ヅ
◕ Tuesday, 31 July 2012 | 0 Talkie(s)

Assalamualaikum semua . 
nampak tak gambar kat atas itu . itu akak tasya . jue nama dia . antara ramai-ramai adik-beradik tasya paling rapat dengan dia . tasya nakk story pasal dia . sejak beberapa hari nie banyak sangat perkara yang buruk menimpa jue . tasya kesian dengan jue . 

Hari tuu jue gaduh dengan abah . abah marah jue dan pukul jue kat kepala . jue tuu mana suka orang pukul dia kat kepala . kalau tasya jadi jue pun mesti tasya marah . malam tuu jue keluar rumah sebab gaduh dengan abah . dalam keluarga nie semua nak salahkan jue . apa yang jue buat semua nye salah dekat mata dia orang . ibu selalu nak banding-bandingkann anak . itu yang buat jue rasa terpinggir . 

Kadang-kadang jue cerita pasal masalah dia kat tasya . dia bukannya suka bersikap kurang ajar kat ibu dengan abah . ibu selalu cari kesalahan jue . dia lebih suke lebihkan anak-anak genap dia itu . ibu pernah cakap yang anak ganjil ini semua perangai sama macam abah teruk . apa salah abah . memang lha kadang-kandang abah selalu marah , tapi tak semua perangai teruk itu ada pada abah . ibu pun kekadang tasya tengok sama aje macam abah . 

Jue kata dia lebih rela jadi lelaki daripada jadi perempuan . lelaki boleh bebas pergi mana-mana aje . kalau perempuan balik rumah lambat sikit dah kena marah . mungkin memang ada sesetengah perkara atau sikap jue yang teruk dan buat semua orang marah , tapi semua itu terjadi mesti ada sebab . 


Okeyy , yang kat atas itu jue dengan balak dia andrew . sekarang ini dia orang dah berbaik semula . untung lha kan . sebelum ini dia orang putus , tapi sekarang dah okeyy . tadi masa tasya balik dari sekolah tetiba tasya nampak jue nangis . jue nangis sebab andrew nak pindah sarawak . kesian kan . apa lha akan terjadi bile andrew pindah sarawak . jue pujuk andrew supaya tak payah pindah . 

Malam itu andrew datang rumah jumpe jue . dia beritahu jue yang dia tak jadi pindah . alhamdulillah lha . jue mesti tak nangis lagi bila tahu yang andrew tak jadi pindah . tasya harap andrew dapat jaga dan sayang jue baik-baik . tsya tak nak tengok jue sedih lagi pasal benda alah nie . pape pun yang berlaku tasya tetap akan sayang kat jue .




The End




Older Post . Newer Post